Clinic review with Dr.Chan

Assalamualaikum wbt

Alhamdulillah syukur kepada Allah S.W.T atas rezeki yang diberikan, masih boleh menghirup udara segar, boleh berjalan, bercakap, ketawa, senyum, makan, minum dan banyak lagi. Lama sudah tidak menulis. Niat tu memang ada cuma malas sikit. Jenis orang macam saya ni yang jenis banyak idea mahu menulis blog but in the end semangat tu hilang, especially bila selalu sangat delay delay and delay. The ideas were getting blur and I hate myself for that.

Well, this morning I had my appointment with nephro specialist, Dr. Chan. I actually came late to the hospital because I had problem with my Grab app. I really hated it. Benda tu jadi jam 10 pagi. And I was like, macam mana nak ke sana if no one can pick me up here. I know how to drive but I don't want to due to less parking lot over there. It is soooo stressful whenever you think about the difficulties on finding a car park. My blood pressure will get higher. So, what I did is asking JUM's group chat and ask them about another option than Grab. Thank god jida told me to use MyCar app. It really helps me in the very last minute. I think MyCar is good as Grab as well. Very friendly, honest and on time. Thanks to the drivers.

I arrived at the hospital at 11 am. I directly went to the blood pressure section and checked my bp. Alhamdulillah it was 134/97 and my weight is 44 kg. Nombor giliran saya ialah 8048 (room 2). During that time, masih lagi crowded gila area tu. Padahal jam sudah menunjukkan 11.30 am. I waited plus played some mobile phone's games. Selepas lebih kurang 20 minit, nombor giliran saya dipanggil untuk berjumpa dengan Dr. Chan. Hepi sangat sangat sebab ingatkan kena tunggu lama lagi since saya datang lewat tadi.

"Nor Fadzillah, how are you today? okay kah?" said Dr. Chan.
I said, "Sihat alhamdulillah, Dr." sambil tersenyum.
Dr. Chan checked my book and blood test results.

Potassium: 3.9
HB: 7.5
Urea: 12.7

I am not sure the other results sebab ini shj yang saya nampak. Haha. Nanti saya minta tolong nurse Nurjihan untuk gambarkan result darah saya tadi. Dr. Chan cakap everything is good cuma saya tidak boleh miss makan ubat alphacalcidol. Dan my HB tak berapa cantik result dia, so she changed masa untuk injection (every 3 weeks). Lepas check semua, she told me that next review will be after 3 months. Yes. Lama lagi.

Selesailah sudah temujanji kali ini. Jam masa tu menunjukkan jam 12.30 pm. Lepas settle semua, saya pergi kafeteria untuk membeli makanan lunch. Lapar okay. Breakfast makan roti sekeping dan cecah air milo panas je. After beli makanan, balik naik MyCar. Okay that's all.
Image result for mycar



xoxo,
Ella






Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Jemput komen entry ini. Baik dan buruk saya terima. TQ :)