Selingan hidup


Assalamualaikum



Lama rasanya diri ini tidak menulis. Sejujurnya saya sangat sibuk menguruskan tugasan yang diberikan oleh majikan saya. Seperti yang saya maklumkan sebelum ini, saya bekerja di bawah Purchasing Department. Bunyi macam senang, tapi sememangnya tidak guys. Yes, we purchase barang but it is not just that. Not just purchase things, but also keying in lots of data, price list check everyday, payment summary, daily invoices report, daily purchase order, inventory checking, CPP, chasing suppliers etc. Fuhh, I guess there is no job is easy huh. Well yeah. I am trying to adapt with our new system, created by our new F&B manager, abg idris. He is kind, but professionally strict. He started working with our company since 3 weeks ago, and yet lots of things changed. Positively and few negatively changed. Maybe because he is new and we still needed to catch up his way in order to straightened back our ‘colateral damages’ especially in purchasing and project dept. I don’t know if I was the one yang lembap or susah sangat mahu faham but I still want to do my best by doing the right thing and improve. Ya Allah, please help me. I need you the most. Everyone who read this, please pray for me. I believe everyone deserve time and second chance. J



Okay, enough with works.



This year I am 30 years old. You know, sometimes bila kita semakin tua kita akan keep ingat kenangan lepas. Ramai yang start tanya bila saya akan berkahwin. Hmm, wallahualam. Belum jumpa someone yang boleh buat saya happy dan excited. Seriously, mana mau jumpaa jejaka itu. Hehe. And then, saya teringat this two unbiological men yang pernah muncul dalam hidup saya. Najib dan Syukri. Both used to be my best friend.



Najib, kawan saya di sekolah menengah. Dia baru masuk semasa form 4. Dipendekkan cerita, kami jadi rapat sebab kami satu kumpulan dalam satu program sekolah. 2006. Dari sana, kami started to sms & calling bila balik bermalam. Di sekolah kami kurang interaksi sangat sebab takut orang fikir bukan bukan. Then bulan 8 tahun yang sama, dia meluahkan perasaan. He liked me. Of course lah saya rasa terkejut, tapi ada sedikit rasa excited dan happy. Someone is crushing on you. Of course lah happy. Saya ni bukannya lawa sangat sampai ada orang mau minat. So, ada juga lah rasa di awang-awangan. Peminat kot. Haha. Saya okay ja dan saya akui bibit-bibit cinta itu wujud. After that, we kept the secret between us. We were not a couple. I didn’t want to rush anything because needed to focus on studies and my jawatan as PRS masa tu. He understood. Sepanjang tahun tu jangan cakap lah. notes, letter, chocolate semua saya dapat dari dia dan semua tu buat saya happy dan berbunga-bunga. You know, fluttering and everything. Apa yang saya mau cakap di sini, saya gembira kenal someone like him. He was so caring, sweet, romantic, funny, kind, understanding. From our relationship, banyak yang saya belajar. He teached me about love. Dia bagi saya rasa the feelings of being loved, betrayed, the excitement, happiness, jealousy. Although we do not end up together, I still feel grateful for knowing such a nice guy and give me the love experiences. I loved him. I did. And I am happy for him and support whatever he does now. 

Syukri. He is my bestfriend since 2006 till now. Kami kenal semasa terpilih mengikuti kem perkhemahan Maksak di Selangor. Selepas habis kem tu, baru kami start sms. Tanya khabar dan sebagainya. Then, lama-kelamaan kami jadi rapat. Kebetulan dia ni PRS di sekolah sebelah saya. Sekolah kami berjiran jer. So, selalu juga berlimpas. Pelajar lelaki sekolah dia selalu solat jumaat di masjid kami.  Masa tu memang start rapat sudah lah. Kadang-kadang saya call dia, same goes to him. Whenever I had problems or even good news, I will definitely tell him. He is a very good listener. He never complained and yet always support me plus giving me good advices. Bagi saya dia matang. That’s why saya selesa dengan dia. Sometimes we argued whenever I ask for his opinion about something. He knows almost everything about me. My favourite colour, singers, band, songs, etc. We are huge fans of Manchester United (MU). Me ronaldo and him Nani. I always gabung nombor favourite dgn mine. 717. Love the number. It brings a sentimental value for me. Hanya dengan syukri shj saya pernah bercakap dlm telefon selama 6 jam or more. Ada shj yang kami mau cerita. He is very supportive. Dan tidak pernah bosan while talking to him. Always full of jokes, info and topik gila-gila. Setiap malam syukri suka duduk depan rumah dia sambil tengok bintang di langit. We always looking at the same moon and stars. Saya bersyukur sangat sangat kerana dapat mengenali dia dan seterusnya menjadi sahabat dia.

Thank you both of you, for making my life beautiful and meaningful. J


 Amazon.com: Best Friend Gift, Toiletry Bag, for Best Friend ...



Love,

Ella

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Jemput komen entry ini. Baik dan buruk saya terima. TQ :)